سیاسی

فرمانده آمریکایی: ایران به مناطق همجوار ما آمده است

یک فرمانده آمریکایی مدعی شده، ایران در ماه‌های اخیر حضورش در مناطق همجوار آمریکا افزایش داده است. او مدعی شده هدف از این اقدام، «شیطنت» علیه واشنگتن است.

فارس/ یک فرمانده آمریکایی مدعی شده، ایران در ماه‌های اخیر حضورش در مناطق همجوار آمریکا افزایش داده است. او مدعی شده هدف از این اقدام، «شیطنت» علیه واشنگتن است.

«کریاک فالر»، رئیس ستاد فرماندعی جنوبی ایالات متحده آمریکا گفته روابط ایران و ونزوئلا با توجه به فشارهای واشنگتن علیه هر دو کشور در ماه‌های اخیر افزایش یافته است.

فالر گفت: «ایران، احساس می‌کند که فرصت دارد در منطقه همجوار ما در این نیمکره شیطنت کند، ضمن اینکه حضور در اینجا فرصتی برای کسب نفوذ اقتصادی و سایر انواع نفوذ می‌بیند.»

او حضور ادعایی ایران در این منطقه را «مهم و هشدارآمیز» توصیف کرده است.

ایالات متحده آمریکا و برخی از همپیمانان این کشور در سالهای اخیر، تحریم‌هایی را علیه دولت ونزوئلا با هدف منزوی کردن رئیس‌جمهور این کشور و وادار کردن وی به کناره‌گیری از قدرت وضع کرده‌اند.

دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام تحریم‌ها علیه ایران را از سر گرفته و به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ  وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل ترامپ به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

برای اظهار نظر کلیک کنید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یادداشت روز

راه های ارتباطی

تلفن تماس : 02155767976
تلگرام ارسال خبر: 09331562827

 

Copyright © 2020 khabarman.ir

به بالا